161Väktargatan

Väktargatan

Välkomna!

Väktargatans Förtroenderåd, förkortat VF, representerar samtliga
av Studentstadens hyresgäster på Väktargatan i Uppsala. VF ska
verka för trivsel och sammanhållning mellan de boende samt tillvarata
medlemmarnas intressen gentemot hyresvärden. För att uppnå detta
har VF en rad verksamheter som drivs med alla boendes bästa i
åtanke. VF har återkommande träffar med hyresvärden och
säkerställer även då att alla boendes bästa är i fokus vid bland annat
hyresförhandlingar.

För mer information, svar på eventuella frågor och bokning av lokalerna rörande VF:s verksamheter var vänlig använd de nedanstående e-postadresserna eller kolla på följande länk: https://www.vaktargatan.se/

För närvarande finns följande verksamheter inom VF:

Festlokal
Samlingslokalen rymmer 30 personer och finns på Väktargatan 62, under tvättstugan. Lokalen har bord och stolar samt ett fullt utrustat kök med glas, porslin, diskmaskin, spis, ugn m.m. Toalett finns. Hyran är 300 kr fredag, lördag, söndag, helger och 150 kr på övriga vardagar. Depositionsavgiften är 500 kr.

Festlokalsansvarig
Sophia Källström


Gästrum

På området finns 5 gästrum med tillgång till pentry och toalett. (Dusch och bastu finns i en separat byggnad). Man kan boka gästrummen i max några dagar.
Hyra: 75 kr / rum och natt, 400 kr/vecka, deposition tillkommer med 500 kr.

Väktargatan 50
1 st rum med dubbelsäng
1 st rum med tre enkelsängar

Väktargatan 64
1 st rum med dubbelsäng
2 st rum med två enkelsängar

Gästrumsansvarig
(OBS! Ansvarig sökes).

Bastu
Rymlig och fräsch bastu med dusch och omklädningsrum finns på Väktargatan 62. Nyckel-tag kostar 50 kr, engångsinvestering, att använda bastun kostar inget. Bastun bokas, upp till tre timmar åt gången, på bokningslista utanför bastun.

Bastuansvarig
Joakim Ingnäs

Fotolabb
Fotorumsansvarig
Lennart Ohlsson
018 – 211 848
-håller fotolabbet i prima skick (det enda fungerande fotolabbet inom Studentstaden)
-introducerar dig gärna i framkallningens magiska värld!


Styrelsen

Styrelsen, som valdes delvis in vid årsmötet den 31 maj 2020 samt vid stormötet 30 september 2020, sköter föreningens löpande verksamhet. Sköter lokalerna, träffar hyresvärden regelbundet och deltar på olika sätt i de årliga hyresförhandlingarna.

Ordförande
Oskar Edström
-leder våra styrelsemöten och inspirerar oss i våra uppdrag
-representant i HUS fullmäktige (HUS är vår paraplyorganisation)

Vice ordförande
Linnea Vedin (informellt).
-tar över ordförandeposten när ordförande har fått förhinder och inte kan närvara.

Kassör
Linnea Vedin
-sköter bokföring, balanserar vår budget dvs håller koll på intäkter och utgifter

Sekreterare
Sophia Källström
-håller ordning på protokollen