161Väktargatan

Väktargatan

Välkomna!

Väktargatans Förtroenderåd, förkortat VF, representerar samtliga
av Studentstadens hyresgäster på Väktargatan i Uppsala. VF ska
verka för trivsel och sammanhållning mellan de boende samt tillvarata
medlemmarnas intressen gentemot hyresvärden. För att uppnå detta
har VF en rad verksamheter som drivs med alla boendes bästa i
åtanke. VF har återkommande träffar med hyresvärden och
säkerställer även då att alla boendes bästa är i fokus vid bland annat
hyresförhandlingar.

För mer information, svar på eventuella frågor och bokning av lokalerna rörande VF:s verksamheter var vänlig använd de nedanstående e-postadresserna eller kolla på följande länk: https://www.vaktargatan.se/

För närvarande finns följande verksamheter inom VF:

 

Festlokal
Samlingslokalen rymmer 30 personer och finns på Väktargatan 62, under tvättstugan. Lokalen har bord och stolar samt ett fullt utrustat kök med glas, porslin, diskmaskin, spis, ugn m.m. Toalett finns. Hyran är 300 kr fredag, lördag, söndag, helger och 150 kr på övriga vardagar. Depositionsavgiften är 500 kr.

Festlokalsansvarig
Fabio Loreggia
(fabio.loreggia07(1)gmail.com)


Gästrum

På området finns 5 gästrum med tillgång till pentry och toalett. (Dusch och bastu finns i en separat byggnad). Man kan boka gästrummen i max några dagar.
Hyra: 75 kr / rum och natt, 400 kr/vecka, deposition tillkommer med 500 kr.

Väktargatan 50
1 st rum med dubbelsäng
1 st rum med tre enkelsängar

Väktargatan 64
1 st rum med dubbelsäng
2 st rum med två enkelsängar

Gästrumsansvarig
Malik Ghafoor
(malikghafoor(1)gmail.com)

Bastu
Rymlig och fräsch bastu med dusch och omklädningsrum finns på Väktargatan 62. Nyckel-tag kostar 50 kr, engångsinvestering, att använda bastun kostar inget. Bastun bokas, upp till tre timmar åt gången, på bokningslista utanför bastun.

Bastuansvarig
Lauri Mesilaakso
(lauri.mesilaakso(1)gmail.com)

Fotolabb
Fotorumsansvarig
Lennart Ohlsson
018 – 211 848
-håller fotolabbet i prima skick (det enda fungerande fotolabbet inom Studentstaden)
-introducerar dig gärna i framkallningens magiska värld!
ersättare i styrelsen

 

Styrelsen

Styrelsen, som valdes av årsmötet den 25 april 2019, sköter föreningens löpande verksamhet. Sköter lokalerna, träffar hyresvärden regelbundet och deltar på olika sätt i de årliga hyresförhandlingarna.

Ordförande
Emelie Olsson
-leder våra styrelsemöten och inspirerar oss i våra uppdrag
-representant i HUS fullmäktige (HUS är vår paraplyorganisation)
-representant i HUS förhandlingsråd

Vice ordförande
Fabio-Valéry Loreggia
-tar över ordförandeposten när ordförande har fått förhinder och inte kan närvara.
-sköter uthyrning av festlokalen
-representant i HUS förhandlingsråd

Kassör
Hugo Bönke
-sköter bokföring, balanserar vår budget dvs håller koll på intäkter och utgifter
-representant i HUS fullmäktige (HUS är vår paraplyorganisation)
-representant i HUS förhandlingsråd

Sekreterare
Lauri Mesilaakso
-håller ordning på protokollen
-sköter uthyrning av bastun
-representant i HUS förhandlingsråd

Ledamot
Malik Ghafoor
-har hand om olika styrelseuppdrag och sitter med i HUS arbetsgrupp
-sköter uthyrning av gästrummen
-representant i HUS förhandlingsråd