119Blodstenen

Blodstenen

På grund av återkommande störningsrapporter från samlingslokalen är den nu stängd för uthyrning tillsvidare. //BHF genom ordförande


 


Här på BHF (Blodstensvägens Hyresgästförening) är vi en liten styrelse på 5 personer. Varje år anordnar vi grillfest utanför tvättstugan för gemenskapens skull. Det är vi som svarar på frågor och funderingar angående boendet på Blodstensvägen samt tar emot klagomål, tips och synpunkter angående förbättringar och förändringar på Blodstensvägen och för dem vidare till Studentstaden och HUS för åtgärd. På detta vis har vi försett vår gata med nya grillar, en funktionell klätterställning för barn samt en ny gunga. Styrelsen på BHF ansvarar också för bokning och hantering avstudierummen, hotell Blodan och samlingslokalen samt snickerilokalen.

ORDFÖRANDE Tatyana Arnfelt
Blodstensvägen 27

KASSÖR Steffi Gottschalk
Blodstensvägen 20

STYRELSELEDAMOT Geeta Pakalapati
Blodstensvägen 19

STYRELSELEDAMOT Matt Riddle
Blodstensvägen 28

STYRELSELEDAMOT Manuel Ingeland
Blodstensvägen 26

STYRELSELEDAMOT Rebecca Abrahamsson
Blodstensvägen 5

STYRELSELEDAMOT Jennifer Ast
Blodstensvägen


Studierum, Blodstensvägen 1, 13 och 31

Inom området finns flera stycken studierum där du som student kan få en egen liten vrå och en lugn stund för dina studier. Delat studierum kostar 100 kr/månad och eget studierum 125kr/månad*.

Nyckel: 300 kr
Kontaktperson: styrelsen (blodstenen@gmail.com)

För att erbjuda möjligheten att hyra studierum till fler personer begränsas hyresperioden till ett år. Alla som är intresserade av att hyra studierum sätts upp på en lista och de högst prioriterade kommer att erbjudas rum tills dess att alla rum är uthyrda. Prioriteringsordningen är 1) boende på Blodstensvägen med barn, 2) boende på Blodstensvägen som bor fler än två personer i samma hushåll, 3) övriga boende på Blodstensvägen. Intresseanmälan till: blodstenen@gmail.com

*Kontakta styrelsen för en uppdaterad prisinformation.


Bokning av hotell Blodan och Samlingslokalen

Bokning sker endast via hemsidan www.bookthebloodstone.tk och senast en vecka innan hyrning. Hyresgäst ansvarar för att själv kontakta någon i uthyrningsgruppen (bokablodstenen@gmail.com), minst 5 dagar i förväg, för att bestämma tid för uthämtning av nyckel och betalning. Kontaktuppgifter till styrelsen finns i trapphusen. Information om uthyrning av hotell Blodan och samlingslokalen finns nedan, på kontraktet i samband med uthyrningen, på bokningssidan samt på dörrar till samtliga lokaler.

Hotell Blodan

  • UTRYMME: I hotellet finns 4 sängplatser (täcke och kuddar finns, men inte sängkläder), bord, stolar, vattenkokare och muggar.
  • PRISER: Avgiften är 150 kr/ natt. Hyran betalas antigen kontant i samband med uthämtning av nyckel, i förskott genom överföring till bankkontot eller genom Zettle.
  • TIDER: Tillgång från kl. 18:00. Nyckeln återlämnas kl. 12:00, om ej annan överenskommelse nåtts. Nyckeln återlämnas till den som lämnat ut nyckeln (brevlåda går bra).
  • STÄDNING: Städning av hotellet skall ske innan lokalen lämnas, hyresgästen hålls ersättningsskyldig för trasigt material och utebliven/otillräcklig städning.
    • Dammsug och våttorka golvet, vädra sängkläder, diska om porslinet använts, städa toaletten. Mer utförlig städningsinstruktion finns på dörren till hotellet.
  • ÖVRIGT: Husdjur och rökning är inte tillåtet i lokalerna.

Samlingslokalen

  • UTRYMME: Samlingslokalen har sittplatser för 40 gäster. Porslin och kök finns i pentryt intill. Tillgång till stereo kommer att finnas senare under året.
  • PRIS: Avgiften på 200 kr/dag betalas helst i förskott eller i samband med uthämtning av nyckel.
  • Visa hänsyn till boende ovanför anslutning samlingslokalen och se till att hålla ljudnivån låg efter kl 22.00. Hyresgäster har alltid rätt att ringa störningjouren.
  • TIDER: Tillgång från kl. 12:00. Nyckeln återlämnas senast kl. 12:00 efterföljande dag om ej annan överenskommelse nåtts. Nyckeln återlämnas till den som lämnat ut nyckeln (brevlåda går bra).
  • STÄDNING: Städning skall ske efter varje gång samlingslokalen använts. Hyresgästen hålls ersättningsskyldig för trasigt material och utebliven/otillräcklig städning.
    • Dammsug och torka samtliga golv, diska och ställ den rena disken, torka av bänkar samt spis (även ugn om denna använts), torka ur kylskåpet och lämna påslaget, torka av toalett, handfat och spegel. Mer utförlig städningsinstruktion finns på dörren till städskåpet i samlingslokalen.
  • ÖVRIGT: Husdjur och rökning är inte tillåtet i samlingslokalen.

Blodstenens föreningar

Några av lokalerna på Blodstensvägen sköts av enskilda föreningar. Kontakta respektive förening för att kvittera ut en nyckel för en avgift om 300 kr/lokal. Föreningen köper tillbaka nyckeln när du flyttar.

Bastuföreningen, Blodstensvägen 35-37

Är en skön och avslappnande bastu något för dig? Gå med i bastuföreningen. Bastun kan bokas för en helkväll eller bara ett par timmar åt gången.
Kontaktperson: Måna Lundberg, 018-528 658

Koloniföreningen, Blodstensvägen 37-41 (gaveln)

Koloniföreningen håller till på gaveln till hus 37-41. Kratta, hacka och skottkärra finns att låna. Odlingslotterna hyrs för 30 kr/år.
Kontaktperson: Christina Riddle, kicki.riddle@yahoo.se

Snickeriföreningen, Blodstensvägen 27

I snickerilokalen finns tillgång till en mängd verktyg för lättare projekt. Det finns även ett rum för målning av dina färdiga alster.
Kontaktperson: Matt Riddle, snickeri.blodsten@gmail.com

Gymförening, Blodstensvägen 27

Vill du träna utan att lämna gatan? Gymmet i källaren har de flesta grundredskapen man ska ha för att träna ordentligt. Möjlighet till instruktioner och rådgivning gällande träning kan finnas.

Terminsavgift: 200 kr

Kontaktpersoner: Lisa Petterson & Oscar Arnfelt, gymblodsten@gmail.com

Garageföreningen

På grund av trivseltvist är denna verksamhet är nerlagd tillsvidare. I nuläget är det inte möjligt att återuppta verksamheten.